Consumenten op de achterbank bij Blackberry

Er is een groeiende bezorgdheid dat Blackberry op een of andere manier de consumentenmarkt gaat verlaten in het voordeel van de Enterprise markt. Hoewel dit niet helemaal onwaar is moeten we de strategie die BlackBerry momenteel voert beter bekijken ,voordat we onnodige conclusies trekken over de toekomst.
De mobiele consumentenmarkt is net als een aquarium met hongerige haaien die op zijn plaats worden gehouden door dun glas. De haaien vertegenwoordigen de grote mobiele giganten als Google, Apple en Microsoft, terwijl de dunne glazen et kwetsbare milieu vertegenwoordigen genaamd de consumentenmarkt.

Als je je afvraagt waarom het breekbare is dan is dat simpel. De consumententrends zijn vluchtig. De volgende grote gekte is vaak te willekeurig voor bedrijven om te begrijpen of snel te anticiperen. De onvoorspelbaarheid van wat de volgende consument rage zorgt voor een reactieve markt, waar niet op wordt gereageerd. Dit is wat Blackberry onderscheidt van de concurrentie.

Om BlackBerry toekomstig winstgevend te houden, moeten zij niet alleen een effectief plan uitvoeren om hun balans stabiliseren zoals op alle afdelingen, maar moeten ook groei  laten zien. De consumentenmarkt is daarintegen een financiĆ«le dodelijke val. De haaien in de tank kunnen zich veroorloven om te blijven zwemmen in de consumentenmarkt,omdat ze genoeg inkomsten verwerven,om dit te blijven doen, maar uiteindelijk zal zich een nieuwe uitdaging zich voordoen welke belangrijk is. Er zijn maar zoveel miljarden aan marketing en dollars te besteden door bedrijven omdat men gewoon winst moeten maken.

De smartphone-industrie is niet langer booming in Noord-Amerika en is eigenlijk in andere regio's van de wereld (vooral de ontwikkelde landen) nog groeiend. Handsetmakers worstelen met dalende verkoop, overstock inventaris, en kleinere winstmarges op apparaten. Dit verklaart waarom je op dit moment veel ongelooflijke aanbiedingen en verkoop ziet van smartphones en tablets . Bedrijven en vervoerders doen wat ze kunnen doen om producten door hun deuren te duwen. Dit alles is goed voor de consument , maar niet de bedrijven die deze producten verkopen.

Veel mobiele tech. reuzen met een strategie voor een "future-proof" bestaan is relevant door het financiƫle gewicht waardoor de doorbuigen. Ze verwerven mensen van beginnende bedrijven en potentiele bedrijven die concurrerend zijn. Waarom innoveren als je ze kunt uitkopen? Waarom proberen om een klantenbestand op te bouwen als je dat gewoon kunt kopen van een bedrijf dat ze al heeft? Ik bedoel, als je zoveel geld hebt, waarom niet ? Maar op welk punt worden deze uitgaven overtroffen door de inkomsten.. Watertrappelen is geen plan, want dan wordt het een overlevingsstrategie. Hoelang kan ik het overleven voor ik je echt ondergaat.


We zien deze praktijken meer dan ooit tevoren. Facebook, Yahoo, Apple en Google zijn allemaal gemaakt van grote aankopen van kleinere concurrerende diensten en bedrijven. Het is in essentie een spel van nummers, waar meer gelijk is aan meer waarde ... dat zo hopen ze. Helaas overnames zijn niet altijd gelijk aan een hogere winstgevendheid. BlackBerry begrijpt de aard van de hoge risico's en blijft spelen in de consumentenmarkt, maar in plaats van het spelen van hetzelfde spel door te reageren op de markt, reageren ze wel op een heel andere manier,

Terwijl iedereen bezig is elkaar te volgen, lid van elkaar te worden,likes uit dte delen, en elkaar te re-posten is BlackBerry bezig met de bouw van het fundament genaamd "the internet of things."
Ik heb het project Ion eerder behandeld, maar de strategie waar BlackBerry mee bezig is is niet gebaseerd op wat de consument wil. Het is gebaseerd op wat bedrijven, bedrijven en overheden nodig hebben. Dit is uniek maar de klanten van BlackBerry's bestaan uit het kaliber van de Fortune 500-bedrijven, G7, en invloedrijke regeringen. We hebben het niet over enkele over apps, horloge, of een bril die we all dan niet te verkopen aan tieners. We hebben het over de mensen met macht over onze wereld ... ja, die mensen l(Merkel, Obama, Cameron)


Terwijl de haaien in de tank strijden over wat er nog is in een overvolle markt, is BlackBerry bezig met de bouw van dit aquarium. Dit is wat de meeste consumenten niet beseffen. BlackBerry heeft de consumentenmarkt; niet verlaten. Ze bouwen de infrastructuur om mee te lopen op alle markten. Dit is echter geen sinecure. Ja, BlackBerry heeft alle tools voor het opbouwen van een dergelijke structuur op een globale schaal, maar de meeste mensen zullen dit niet beseffen end dt zal ook wel duren doordat er gebrek is aan beleving voor dit soort zaken.

Echter, BlackBerry maakt zich geen zorgen. Hun klanten hebben invloed, macht en geld. De beste klant is een consequent betalende klant, met name klanten die afhankelijk zijn van hun producten en diensten uitsluitend voor communicatie. En wie wil niet klanten hebben uit indrukwekkende en gezaghebbende kringen waar BlackBerry momenteel aan bouwt in een zeer hoog tempo.

Consumenten? Alsjeblieft. Dat is zo anno 2013. De nieuwe bloeiende industrie is Enterprise en de Medische; sector en laten we niet vergeten om de auto-industrie te noemen. Producten en diensten portfolio BlackBerry's wordt zeer begeerd door deze multi-miljard dollar plus segmenten en BlackBerry weet het. De consumenten kunnen denken BlackBerry is dood, maar BlackBerry is dood- serieus met een strategie die een nieuw toekomst inluid voor mobiliteit en een neiuwe beveiliging voor het komende decennium. Mensen zeuren of klagen over hoe BlackBerry ze heeft verlaten, maar ze moeten de nieuwe visie te harte nemen en stoppen met het zien door de ogen van hun stagnerende "me-too" concurrenten.

2014 heeft zich bewezen als een ongelooflijk jaar voor BlackBerry tot nu toe met on-time en consistente releases, updates en upgrades. Door overnames, executies, en samenwerking is Blackberry op dit moment het meest bekeken bedrijf ter wereld waar iedereen zat te wachten op de volgende kwartaal cijfers. Consumenten moeten vertrouwen hebben met de richting van het bedrijf en hoe het op weg, is geen zorgen. Gewoon ontspannen. BlackBerry zal je niet verlaten. Geniet van het prachtige landschap en een spannende rit vanaf de achterbank van de rooskleurige toekomst van BlackBerry.

Bron en vertaling van "Why Consumers Are In The Backseat With BlackBerry" N4BB

Reacties