5 dingen die Apple kan leren van Blackberry

Het artikel geschreven door Wayne Rash van eweek.com gaat over zijn gebruik van de Blackberry Z30 en de nieuwe iphone 6. Het is vrij vertaald en verkort. Hij is enorm liefhebben van Blackberry 10 maar mist gewoon een populair logo als de Apple op zijn toestel.  Hieronder het review.




Ik ben opgegroeid met een aantal van de innovatieve functies die BlackBerry heeft  in zijn telefoon, een paar van die maakte mijn leven veel gemakkelijker dan mobiele telefoons meestal doen.

Toen kwam de tijd om de iPhone 6 te reviewen, dus ik zette de Z30 weg. Ik begon om de iphone 6 dagelijks te gebruiken. Er waren genoeg verbeteringen en begon met het te gebruiken voor dagelijks gebruik. Er zijn een aantal redenen de iPhone 6 is een verbetering ten opzichte van eerdere modellen, niet in het minst een grotere scherm. 

Maar de verandering van BlackBerry Z30 naar de iPhone 6  was niet zonder aanpassingen. In feite, in een paar gebieden,verslaat Blackberry de iPhone op een aantal gebieden. Als als ik kijk naar de BlackBerry Z30 rusten op mijn bureau naast de Apple iPhone 6, zijn er een aantal functies die ik wou dat ik die op magische wijze kon over brengen van de Z30 op de iPhone.

Multitasking: Als ik tik op de link naar een website in een e-mailbericht op de iPhone 6 (dat is met iOS 8.1 vanaf nu), wordt de e-mailtoepassing gesloten en wordt deze vervangen door de webpagina. Wanneer ik wil terug naar mijn e-mail dan moet sluiten sluiten en start de e-mail app. weer op.  Elke keer als ik wil verhuizen tussen apps, is het openen en sluiten. Toen wilde ik hetzelfde doen met de Z30, kon ik gewoon het e-mailbericht te minimaliseren en de browser te openen, maar dan kon ik de browser open te laten en heen en weer bewegen door simpelweg te tikken op het geminimaliseerde beeld van elk.

HUB: Terwijl Apple  al mijn e-mail in één enkele inbox zet moet ik al mijn soiciale berichten steeds bekijken in verschillende apps door ze te openen en steeds weer te sluiten. Blackberry lost dit op door apps als Whatsapp, SMS, BBM, Twitter, Evernote, Facebook allemaal te integreren in een enkele inbox waar je zonder de app te openen ook kan reageren. Ik zie dus al mijn berichten in één oogopslag, dat is enorm efficienter dan het blijven switchen zoals met ios 8.


Een toetsenbord dat leert: iOs8.1 leert blijkbaar niet meer wat je typt. Het intypen van tekens in mijn emailberichten herkend het toestel niet niet. Het gebruik van WR onder aan de mail wordt niet meer herkend of het met kleine of met Hoofdletters moet. Het onthoud het niet. De Blackberry onthoudt dit wel inclusief aangeleerde afkortingen. Het is niet alleen de veel beter voorspelde teksten maar ook hoe snel het systeem leert, wat helaas niet gezegd kan worden van iOS8 en dat vertraagde het typen van mijn emails.

BlackBerry Balance: Misschien is een van de meest belangrijke functies die BlackBerry heeft ontwikkeld is BlackBerry Balance , die in wezen kunt u uw apparaat te verdelen in twee persoonlijkheden, één voor persoonlijk gebruik en de andere voor het werk. De twee zijden van elkaar gescheide. Dit betekent dat gebruikers onveilige kopieën van gevoelige informatie niet kan maken en het betekent dat de IT-manager bedrijfsgegevens kunnen vegen zonder dat persoonsgegevens verloren gaan.

Adaptive Antenna Systems: De Paratek antennes in de Z30 is een groot wonder. het heeft gewoon bereik in nul cel signalen en WiFi  gebieden waar andere telefoons nooit een signaal kunen vinden. Dropped calls werd een ding van het verleden. Terwijl de MIMO (multiple in Multiple Out) antenne-installatie op de iPhone 6 wel  de WiFi-prestaties vertbeterd, vooral bij het werken met 802.11ac access points, hebben deze niet geholpen bij de mobiele prestaties van de iphone 6. En ik haat gewoon dropped calls als ik weet dat ze niet nodig

De iPhone zou betere levensduur van de batterij met een grotere batterij, bijvoorbeeld, maar dan zou het groter en zwaarder zijn. Je kunt het niet van twee walletjes eten. De Blackberry Z30 doet dat zekers niet en heeft een zeer goede standbye tijd.

Maar toch, er zijn dingen die Apple zou kunnen doen om de iPhone nuttiger en efficiënter te maken. Misschien zijn ze beperkt door patenten of door ontwerpfilosofie, maar vanuit mijn oogpunt. Ik wil het het beste van beide werelden. Misschien is dit de beste reden van allemaal waarom Apple een deel van zijn miljarden moet gebruiken en kunnen ze Blackberry kopen. 


Reacties