BlackBerry Store NL en Service

Het bestellen van een BlackBerry Passport SE was via de site BlackBerry.nl/store snel te doen en via  DHL had ik het toestel binnen 24 uur binnen. Dit is snel als je weet dat het pakketje uit Slowakije komt. Het  grappige  is dat je het besteld via de Nederlandse BlackBerry Store, maar een bevestiging uit Ierland krijgt en het pakketje dus weer ergens anders vandaan komt.

Een ander verhaal is de Service die in India zit en dat is een verhaal op zich. Het bellen gaat wel naar het nummer 0800-0227316 (Gratis). Het probleem zit in de communicatie. De reden dat we service wilde spreken was dat het scherm een stukje uitsteekt als je dit vergelijkt met de behuizing van de BlackBerry Passport Silver Edition. De orginele BlackBerry Passport had dit ook, maar het scherm had aan de randen een ronding, waardoor het geen scherp randje had zoals de SE.



Het gesprek begon al warig ,mede doordat de begroeting volledig niet te verstaan was. Wellicht heb je zelf op je werk een supportdesk dat geoutsourced is en in India of Afrika zit en dat is een barriere. Het geluk was dat ik zelf de leiding nam in het gesprek en me voorstelde en in simply English mijn verhaal deed.

Het verhaal was haar duidelijk na een aantal keer en ze begon daarop allerlei vragen te stellen over mijn toestel id, toestel pin, toestel bestel order, telefoonnummer ,waarop ik de leiding nam door  te vragen dat ze mijn email al had als ze mijn bestelnummer had, alsmede mijn adres en telefoonnummers. Dit klopte en ik was klaar met steeds mijn gegevens te herhalen en het gevoel te krijgen dat ik weer terug was in het leger bij de verbindingsdiensten.


Ze zou me een email sturen en ik moest foto's opsturen van het toestel, die had ik gelukkig al op mijn Passport, waarmee ik belde en  ik kon ze meteen doorsturen tijdens het gesprek. De vraag was nog steeds of het normaal was dat het scherm zoals de Passport orgineel een stukje uit moest steken,  omdat die randjes gewoon vreemd aanvoelen.

Ik moest een paar minuten wachten, want het moest met RMA door worden besproken. Na 4 minuten vroeg men of ik meer foto's had. Ik zat op mijn mobiel en had de drie foto's die ik had reeds doorgestuurd, maar ik had 12 foto's gemaakt met mijn BlackBerry Z10. Dus tijdens het bellen via NFC de foto's van de Z10 doorgezet naar maar SE en die kon ik ook meteen weer replyen in de mail naar haar. Ze ging weer bellen en na een paar minuten moest ik wachten, want ik zou worden doorverbonden?


Dit wachten werd 18 minuten en ik had al 33 minuten een gesprek gehad en opeens kreeg ik dezelfde persoon weer aan de lijn. Het was te druk en ik zou worden terug gebeld zodra er iemand vrij kwam die mij kon helpen.

Na een dik half uur werd ik netjes terug gebeld en begreep dat het randje normaal was, maar als ik het wilde mijn geld terug kon krijgen of een ander toestel. Een andere optie was een reparatie, maar dat was niet haar advies. Mijn conclusie was dan ook dat als ik een ander toestel zou krijgen dat ik het zelfde randje weer zou krijgen ,dus ik kon dan beter mijn geld terug vragen. Dit was het beste om te doen en dan een nieuw toestel te bestellen.

Het was me duidelijk en vertelde haar dat ik een bevestiging wilde dat dit normaal was. Ik heb daarop een algemeen emailtje verzonden naar de helpdesk met een bedankje en het feit dat de gesprekken zolang duurde doordat er een taalbarriére is ondanks dat we beide Engels spreken. Een chat functie en een email functie zou handiger zijn om vervolgens daarna wellicht telefonisch dingen af te ronden.


De service was goed en vriendelijk en ik werd netjes tweemaal terug gebeld en een bevestiging van dat het normaal was in het design had ik ook binnen 10 minuten binnen en daar kunnen andere helpdesk wel iets van leren, alleen de taalbarriére is gewoon een drama.

Let wel op dat binnen 30 dagen alles mogelijk is bij BlackBerry Shop Nederland en dat het ruilen van een toestel gemiddeld 5 werkdagen duurt ook na de 30 dagen.  Dit is helemaal geen slecht service van BlackBerry als je dat vergelijkt met andere aanbieders. Feit blijft dat je veel geduld moet hebben.

Na het bestellen kun je je oude toestel retour sturen na de upgrade via BlackBerryinruilen.nl

Reacties