De Priv staat in de belangstelling en niet alleen via de zoekmachine van Google . De media is ook erg positief , maar toch zie je elke week sinds de lancering een artikel opduiken met het zelfde onderwerp. Het lijkt erop dat de artikel gekopieerd zijn en doen denken aan de lancering van BlackBerry 10 met terugkerende onwaarheden over het platform.
Dit keer is het Androidauthority.com ,maar ook N4BB en vele andere die het artikel wederom aangeeft dat er blijkbaar niet meer dan 10.000 of 50.000 BlackBerry Priv zijn verkocht. Het is niet dat ik het toestel zelf zou aanschaffen, maar de cijfers zijn bepaald op het aantal downloads via de playstore. De schrijvers of copycats weten blijkbaar niet hoe downloads tot stand komen.
Dit keer is het Androidauthority.com ,maar ook N4BB en vele andere die het artikel wederom aangeeft dat er blijkbaar niet meer dan 10.000 of 50.000 BlackBerry Priv zijn verkocht. Het is niet dat ik het toestel zelf zou aanschaffen, maar de cijfers zijn bepaald op het aantal downloads via de playstore. De schrijvers of copycats weten blijkbaar niet hoe downloads tot stand komen.
De schrijver had het zelf kunnen uitzoeken via Google, want het aantal downloads is "het aantal Google-accounts", dat de app heeft gedownload. Als je de app gaat verwijderen en opnieuw zal installeren of zelfs als je dezelfde app gaat downloaden op een ander apparaat met dezelfde Google-account, wordt het niet geteld als nieuwe download.
Een bestaande app zoals de HUB, DTEK , Ketboard die je meegeleverd krijgt op je Priv zijn geen downloads, omdat ze al op het toestel staan. Het is zelf zo voordat je kan downloaden dat je een google account moet aanmaken en dat zijn da apps app gekoppeld aan je account en worden dan niet meer meegenomen als download ,omdat ze al op je toestel staan.
10.000 Downloads van niet BlackBerry Priv gebruikers zegt niets over de verkoop van de Priv. , maar volgens de media bewijzen deze cijfers de verkoop van de Priv. ONJUIST
Het is duidelijk een aanval op BlackBerry en wederom eentje waarvan mensen vermoeden dat het gesponseerd is, mede doordat de downloads niet van de Priv zijn. De downloads zijn van andere Android gebruikers met een Samsung, LG of ZTE toestel. Een journalist of schrijver had met een druk op de knop in google search kunnen vinden hoe download cijfers tot stand komen.
De reden dat men het doet is duidelijk. Het is juist de bedoeling om het merk en het toestel te ondermijnen met onwerkelijke cijfers die niet gebaseerd zijn op Priv toestellen.
We hebben dit ook gezien toen BlackBerry 10 uitkwam. De software was slecht , het toestel had geen home button en het merk was al dood voor de lancering en toch zie je dat ios 6 en ios 7 dingen heeft gehaald uit BlackBerry 10 en dat schijnt dat geniaal te zijn. De nieuwe iphone 7 leaks lijkken ook verdacht veel op de BlackBerry Z10. Het is duidelijk dat er iets aan de hand is als het gaat om BlackBerry lanceringen.
Het is zoiezo duidelijk dat BlackBerry hier iets mee moet doen, maar het is toch wel heel triest dat copy gedrag van artikelen door de media een duidelijke boodschap hebben. Het is ook te doorzichtig dat alle artikelen gelijk zijn en op elkaar lijken en dat men niet eens nagaat hoe een download cijfers tot stand komen voor dat men een artikel plaatst.
Het zijn geen dus downloads van de BlackBerry Priv en dus kun je een conclusie trekken dat er geen enkel toestel is verkocht ,behalve dat er 10.000-50.000 niet BlackBerry Priv gebruikers de apps van BlackBerry hebben proberen te downloaden.
Reacties
Een reactie posten