Waarom geen whatsapp ?

Het wordt me wel eens gevraagd waarom ik geen whatsapp of facebook heb? Het zijn collega's , mensen van school of in mijn omgeving. Ze vinden hetv reemd en willen vaak weten waarom, want ze willen mij volgen?


De reden van Whatsapp is dat ik niet alleen mijn 06 nummer wil delen met ze, maar ook dat niet dat alle data die door de server van Whatspapp gaat wordt opgeslagen en wordt gebruikt. Het is niet alleen mijn data die ik verstuur, maar ook de informatie en data van andere gebruikers naar mij. 

Het zijn foto's en gesprekken die ik met anderen heb waar ze copyright op hebben en mogen gebruiken en waar ze geld aan verdienen door profielen te maken of je foto's mogen gebruiken, Het kan erger als je je informatie ook nog eens wordt gedeeld met facebook die je profiel op meer dan 700 punten een vorm geeft en zelf punten toekent op onderwerpen die voor bedrijven zoals verzekeringsmaatschappijen, Financiele diensten erg belangrijk zijn. 

Het is ook informatie voor persoonlijke reclame en dus voor marketingsdoeleinden en daar wil ik allemaal niet aan meedoen. Het is mooi dat de app Whatsapp en Facebook gratis zijn en dat ze je hele leven opslaan en tot een profiel maken met bepaalde waardens wat je waard bent, wat je punten  en noem maar op en waar je vrienden aan meewerken als ze ook aan je gelinkt zijn, zelf met roddel en achterklap naar anderen over jou persoonlijkheid.



Het is daarom ook en dit heb je eerder gehoord dat facebook en whatsapp meer weten over jou en je omgeving dat dat je dat zelf weet. Dit is de reden dat ik geen whatsappgebruik en het  mag duidelijk zijn dat ik facebook ook links laat liggen. Het is niet alleen privacy ,maar ook bescherming van je zelf om geen produkt te worden.

Het is daarom dat ik BBM gebruik , sms en email.Mijn familie gebruikt BBM en we hebben ook een familie groep. Mijn beste vrienden gebruiken ook BBM op hun iphone of Samsung toestel en wat collega's waarmee ik ook contact wil houden. 

Het voordeel van BBM is dat het van BlackBerry is een bedrijf dat staat voor privacy en security en die doen niet zoals bovenstaande apps aan data mining en daarnaast slaan ze niks op en is alles wat je door de server stuurt is geen eigendom van BlackBerry. 

Het is daarom ook denk ik dat het mij niks doet dan Whatsapp eind 2016 stopt met BlackBerry 10 support en ik denk dat whatsapp ook niet alle info krijgt die ze willen van BlackBerry gebruikers, doordat apps toepassingsmachtingen ervoor zorgen dat alles uitgeschakeld kan worden zoals locatie, tekstberichten,mijn contactgevens e-mailberichten en uitendelijk alles.

Het is een keuze en ik heb mijn reden en zou willen zeggen tegen iedereen delete whatsapp en gebruik BBM en zorg ervoor dat je controle hebt over je gegevens, data en met wie je wil communiceren. Dit kan allemaal met BlackBerry BBM voor ios, windows en Android.



Reacties