Privacy

Het is wat als je je privacy niet wil opgeven en dan toch gebruik maakt van Whatsapp of Facebook en jaren van je leven als produkt doorbrengt. Deze bedrijven  slaan erg veel op als het gaat qua communicatie en rechten krijgen over je verzonden data en weer doorverkopen aan derden en jou als persoon in kaart brengt met allerlei criteria punten en dat zijn er al meer dan 700.

Een mooi voorbeeld is het rijden met je auto langs veilige routes of juist een route met veel kruispunten waar vaak ongelukken zijn. Deze locatie's geven dus aan hoeveel gevaar je loopt, welke risico een verzekermaatschappij heeft als je met een auto rijdt langs de zelfde weg.

Het kan ook voorkomen dat jou foto's meer vertellen dan je zelf wil en dan kan zelf als je vrienden deze foto's plaatsen via facebook of doorsturen via whatsapp. Ze kunnen conclusies trekken over je gedrag, plaats, kleding ,merk , sociaal etc. Alles krijgt een indexering en alles een cijfer. Je bent namelijk een produkt wat uit te drukken is in cijfers.

Wat zou je zelf vinden van een app die niet aan datamining doet zoals BlackBerry Messenger oftewel BBM en doet BlackBerry uberhapupt aan datamining en het antwoord is Nee. BlackBerry zijn trademark is veiligheid en privacy. Het vervelende is dat niemand dat weet op een percentage na.

Het volgende filmpje geeft wel aan hoe mensen denken over hun privacy.


Reacties